| Motor | Š 742.10 105 S, L, GL, SP |
Š 742.12 120 S, L, GL, LE |
Š 742.12 X 120 LX,LS,GLS, Garde, Rapid |
Š 742.13 130 L, GL, Rapid 130 |
| charakteristika | zážehový, vodou chlazený řadový čtyřválec, OHV 8 ventilů, uložený vzadu napříč, celohliníkový, příprava směsi v karburátoru se sytičem | |||
| počet válců | 4 | 4 | 4 | 4 |
| zdvihový objem [cm3] | 1046 | 1147 | 1147 | 1289 |
| Vrtání × zdvih [mm] | 68 x 72 | 72 x 72 | 72 x 72 | 75,5 / 72 |
| Max. výkon [kW/min-1] | 33,1 / 4800 | 36,7 / 5000 | 40,5 / 5200 | 43 / 5000 |
| Max. točivý moment [Nm/min-1] | 72,8 / 3000 | 82 / 3000 | 85,5 / 3250 | 97 / 2850 |
| Kompresní poměr | 8,5 : 1 | 8,5 : 1 | 9,5 : 1 | 9,7 : 1 |
| Exhalační norma | ||||
| Palivo | olovnatý benzin okt. č. 90 | olovnatý benzin okt. č. 90 | olovnatý benzin okt. č. 95 | olovnatý benzin okt. č. 95 |
| Provozní vlastnosti | ||||
| Max. rychlost [km/h] | 130 | 140 | 150 Garde, Rapid 153 | 150 |
| Zrychlení 0-100 km/h [s] | 24 | 20 | 18 | 17 |
| Spotřeba (dle metodiky EHK) | ||||
| při 90 km/h (l/100 km) | 6,3 | 6,4 | 5,8 - 6,5 | 5,8 |
| při 120 km/h (l/100 km) | 9,2 | 8,8 - 9,2 | 8,2 | |
| ve městě (l/100 km) | 8,1 | 9 | 8,9 | 8,9 |
| Emise CO2 [g/km] | ||||
| Vnější průměr zatáčení[m] | ||||
| Pohon | ||||
| Druh | zadních kol | zadních kol | zadních kol | zadních kol |
| Spojka | přítlačný kotouč s vinutými pružinami ø(180 mm) od října 1984: přítlačný kotouč s talířovou pružinou ø(190 mm) |
přítlačný kotouč s vinutými pružinami ø(180 mm) od srpna 1984: přítlačný kotouč s talířovou pružinou ø(190 mm) |
talířová ø180mm; do září 84: přítlačný kotouč s vin. pružinami ø(180 mm); od října 84:přítlačný kotouč s talířovou pružinou ø(190 mm) |
přítlačný kotouč s talířovou pružinou ø(190 mm) |
| Převodovka | mechanická 4 stupňová s přímým řazením, plně synchronizovaná, stálý převod 4,22 |
mechanická 4 stupňová (vozy 125 5 stupňová) s přímým řazením, plně synchronizovaná, stálý převod 4,22 L: 3,9 |
mechanická 4 stupňová (od srpna 1984 5 stupňová) s přímým řazením, plně synchronizovaná, stálý převod 4,22 |
mechanická 5 stupňová 5 s přímým řazením, plně synchronizovaná, stálý převod 3,9 |
| Hmotnosti | ||||
| Pohotovostní [kg] | S, L: 855 GL: 890 SP: 865 | S: 855 L, LE: 875 GL: 890 | LX, LS 885 GLS 840 Garde 915 Rapid 890 |
L: 885 GL: 890 |
| Užitečná [kg] | S, L, GL: 400 SP: 390 | 400 | 400 Garde, Rapid: 390 | 400 |
| Celková [kg] | S, L, SP: 1255 GL: 1290 | S: 1255 L, LE: 1275 GL: 1290 | LX, LS 1285 GLS, Garde 1265 Rapid 1290 | L: 1285 GL:1290 |
| Max. zatížení střechy [kg] | ||||
| Nebržděný přívěs [kg] | 400 | 400 | 400 | 400 |
| Bržděný přívěs [kg] | 600 | 700 | 700 | 750 |
| Svislé zatížení taž. zař. [kg] | ||||
| Karoserie | Celokovová, samonosná, uzavřená, tříprostorová, čtyřdvéřové sedan SP: servisní vůz, dvoumístný Garde, Rapid dvoudvéřové kupé |
|||
| součinitel odporu vzduchu cw | ||||
| Podvozek | ||||
| Přední náprava | lichoběžníkové polonápravy s neodvislým odpérováním kol, s vinutými pružinami, s kapalinovými teleskopickými tlumiči, se stabilizátorem | |||
| Zadní náprava | kyvadlová neodvislé odpérovaní kol vinutými pružinami s kapalinovými teleskopickými tlumiči |
s vlečnými rameny 120 GLS, 120 LS:
kyvadlová neodvislé odpérovaní kol vinutými pružinami s kapalinovými teleskopickými tlumiči |
||
| Brzdy | kapalinová, dvouokruhové, na všechna kola | |||
| brzdy vpředu | kotoučové | |||
| brzdy vzadu | bubnové | |||
| parkovací brzda | ruční mechanická na zadní kola | |||
| Řízení | přímé, šroubem a maticí; od září 1985 hřebenové |
přímé, šroubem a maticí; od srpna 1985 hřebenové |
přímé, šroubem a maticí; od srpna 1985 hřebenové |
hřebenové |
| Kola | ||||
| Pneumatiky | ||||
| Náplně | ||||
| Objem palivové nádrže [l] | ||||