Studie S2000 představená v březnu 2007 na autosalohu v Ženevě ukazuje cestu, jakou se továrna chystá navázat na více než stoletou historii svého úspěšného účinkování v motoristickém sportu. Vůz vychází z nová generace hatchbacku Fabia a je upraven dle předpisů FIA (pohon 4x4, ochranný rám, čtyřválcový zážehový dvoulitorvý motor, ...).
Joyster je kompaktní třídveřové auto výrazného sportovního střihu. Je určeno mladým zákazníkům a zákazníkům s mladým duchem. Jeho vzhled ještě umocňuje žlutý
lak a extrémně velká kola. Použité technologie jsou plně korespondují s cílovou skupinou potenciálních zákazníků, auto je doslova nabyto elektronikou. Přední světla
využívají LED diod, výkonný audio systém je samozřejmost, v přístrojové desce je místo na notebooku typu UMPC (Ultra Mobile PC – využití jako navigace, telefonování
přes internet, ukládání hudby, zobrazování technických informací o vozidle ) jako palubní PC,…), lze připojit iPod, kameru. Přístrojová deska, jejíž barvi lze měnit pomocí
výměnných textilních panelů) je relativně jednoduchá, její zavedení do sériové výroby by nebylo složité (což by mohlo napovídat o budoucnosti této studie). Originálně jsou
řešeny zadní dveře, jsou složeny ze dvou dílu, při vyklopení spodního z něj lze udělat dvoumístnou lavici – vtipný nápad přímo předurčující využití na party.
Joyster je ukázkou dalšího vývoje základních designových prvků vozů Škoda, zároveň ale naznačuje i cestu, jakou se může ubírat vývoj kompaktních automobilů
budoucnosti vhodných pro každodenní použití.
Spatřil světlo světa na mezinárodním Frankfurtském autosalonu (2005). Tým desingerů vedený Thomasem Ingenlathem stvořil vůz kategorie SUV mnoha tváří. Kombinace hardtopu (pevné střechy) v části nad řidičem a spolujezdcem a softtopu (plátěná střecha) nad zadními sedadly umožňuje různé kombinace od uzavřeného vozu po pick – up až po klasický otevřený kabriolet.
Yeti v Paříži! Ne, to jen Škodovka představila svoji vizi kategorie SUV (sport - utility - vehicle) na autosalonu 2005. Jde o malý terénní automobil, menší než Roomster, vhodný na polní cesty, stejně jako do města. Do délky narostl 3820 mm, vysoký je 1579 mm a rozvor náprav činí 2465 mm. Interiér je ve znamení funkčnosti inspirovanou sportovními disciplínami - hadičky na pití pro řidiče a spolujezdce, závěsný systém, přenosná navigace... Prí vyklopení spodního dílu pátých dveří je možno převážet i dvě kola.
Netradiční původ má studie Škoda Enve (2004), kterou nevytvořil tým mladoboleslavských designérů, ale dva studenti VŠUP v Praze. Ti se rozhodli pro optickou změnu vlajkové lodi automobilky, která umožní její snadnější identifikaci. V automobilce našli oporu a její inženýři poskytli několik cenných rad. Úkol sebou nesl i jistá technické omezení daná konstrukcí Superbu. Zcela nový je přední i zadní nárazník (z modelářské hlíny), přední světlomety i zadní sdružené svítilny - vybavené LED diodami. Zajímavými prvky je i umístění zadní registrační značky pod plexisklo podílející se na celkovém zlepšení aerodynamiky a svítící logo Škoda v masce.
Překvapení z mezinárodního autosalonu IAA Frankfurt 2003. Slovo Roomster má znamenat nadmíru prostoru a skvělou variabilitu interiéru. Přidejme k tomu atraktivní originální tvar karosérie - zcela překvapující linie, asymetrické boky, rozměrné čelní sklo kombinované s typickými designérskými prvky Škoda. Tento koncept vyvolal obrovský zájem a tak se firma rozhodla k rozšíření svého výrobního programu právě o typ z Roomsteru vycházející (má být představen snad v roce 2006).
|
|
V Ženevě 2002 Škoda Auto překvapila studií luxusního kupé vycházejícího z vyráběného Superbu. Čtyřmístný interiér je v duchu značky jednoduchých tvarů, ale z kvalitních materiálů, potažený světlou kůží kombinovanou s bohatým chromováním a typickou zelenou barvou. Přední kola pohání přes pětistupňovou manuální převodovku nejsilnější motor ze Superbu - šestiválec do V se 30 ventily a 142 kW. Koncept je prý plně funkční vůz, s jeho sériovou výrobou se bohužel nikdy nepočítalo...
Na autosalonu v Paříži 2002 se návštěvníkům předvedl vůz spojující požitek z jízdy a praktičnost karoserie kombi. Již v základu zajímavý design Fabie combi doplňují 17“ kola a přídavné spoilery na předním i zadním nárazníku a pátých dveřích. V interiéru zaujme tříramenný volant, poměrně futuristické zpracování přístrojového panelu a ochranné oblouky za zadními opěrkami hlav
Škoda Ahoj! je studie kompaktního miniautomobilu určeného pro každodenní provoz. Nepředstavuje pomíjivé módní trendy, ale praktičnost, přívětivost i vcelku originální design, který není na úkor praktičnosti. Kola jsou umístěna co nejvíce v rozích karosérie a proto je prostor pro posádku prostorný. Vyšší posez má své výhody nejen v usnadnění nastupování starším lidem. Ahoj! je postaven jako hravý společník pro aktivní mladé lidi.
Ve švýcyrská Ženevě na mezinárodním autosalonu Geneva Auto Show 2000 byl představen koncept Montreux, ve stejné podobě se od roku 2001 vyrábí pod názvem Superb.
Na projektu pracoval známý desingnér Václav Král. Velkou nevýhodou byla skutečnost, že se musel design podřizovat technice (například nebyla možnost změny ocelového výlisku zadních blatníků, atd.). Ve velké míře bylo užito plastových dílů. Sedan se do výroby nedostal, provděpodobně kvůli velkým nákladům na zahájení výroby a obavy zda si vuz najde dostatečný počet zákazníků.
Třídveřový čtyřmístný vůz, karosérie kupé, motor vpředu a pohon předních kol. Prototyp, který nebyl zařazen
do sériové výroby. Řadový čtyřválec OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, kompresní poměr 9,7, dvojitý karburátor Pierburg,
výkon 46 kW (62 koní) při 5000 ot/min. Pětistupňová převodovka, maximální rychlost 160 km/h a
zrychlení na stovku za 14 s (1988).
Na čtyřdvéřovém sedanu spolupracoval Václav Král, ale zavedení jeho sériové výroby by vyvolalo nepoměrné množství nákladů.
Uvažovalo se i o výrobě verze odvozené z pick - up a určené pro volný čas. Realizovaná nebyla, ale na stejné myšlence je založené Škoda Felicia Fun.