Škoda Roomster

Roomster byl poprvé představen jako designová studie na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Pro velký zájem veřejnosti i odborníků se Škoda rozhodla pro sériovou výrobu tohoto malého velkoprostorového vozu kategorie MPV. Prodávat se začal přesně v polovině roku 2006. Auto je velice nápadné svým designem. Škoda Auto u něj upustila od konzervativních tvarů, ale vůz nepůsobí nijak futuristicky či násilně. Příznivci značky si musí jen zvyknout na nové trendy v automobilovém designu. Oproti studii z roku 2003, na níž si továrna zjišťovala reakce odborné i laické veřejnosti na nové prvky designu a na možný vstup do nové kategorie, je sériový Roomster uhlazenější, přizpůsobený sériové výrobě a nepůsobí tak avantgardně (např. nemá prosklené celé páté dveře a možná ke škodě nejsou zadní dveře sériového provedení posuvné, ale normálně otvíratelné). Přesto je ve své třídě výrazným zpestřením, zvláště vezmeme – li v úvahu, že většina konkurentů vychází z užitkových verzí.

Roomster  Roomster

Charakteristické je přední okno s černými sloupky plynule na přecházející do bočních předních oken a navozující dojen tryskového letadla. Zadní boční okna je výrazně větší než přední, asi nejdiskutovanějším prvkem nového vozu je jeho nenavazující spodní hrana. Toto řešení ale výborně prosvětluje interiér, což lze ještě umocnit panoramatickou skleněnou střechou (na přání). Lehce je pozměněn tvar charakteristické masky a přední světlomety již nejsou hranaté. Podle výbavy mohou být klasické halogenové či halogenové projekční a mlhovky mohou mít funkci Conner, což znamená, že posvítí do zatáčky. Zadní svítilny jsou citlivě integrovány do sloupku a tvoří modifikované písmeno „Cé“.
Interiér je funkční a variabilní, kvalita zpracování a použitých dílů je, jak je u výrobce zvykem, na vysoké úrovni. Konstruktéři jej obrazně rozdělili na "Driving Room" – pracoviště řidiče a spolujezdce a "Living Room" obytnou část, jenž je bohatě prosklena a zadní sedadla jsou o 46 mm výš než přední, což zaručuje výborný výhled vozu. Variabilita interiéru je zaručena systémem VarioFlex tří na sobě nezávislých podélně a po vyjmutí prostředního sedáku i příčně posuvných sedadel. Tento systém je sériově montován i do nejlevnější verze.

Roomster  Roomster

Roomster byl vyvinut ve vývojovém centru v Mladé Boleslavy, čímž koncern VW ukázal na důležitost ponechat komplexní vývoj vozů v Česku. Je postaven na unikátní platformě, přímo vyvinutou pro novým model (opět změna proti politice koncernu, kdy jan na mírně upravené podlahové plošině vznikala odlišná auta různých značek). Pro úsporu nákladů při vývoji bylo použito komponent z Fabie (1999) a pro větší užitečnou hmotnost zadní nápravy z Octavie Tour (1996). Roomster se vyrábí v Kvasinách.
Počáteční úspěch modelu továrnu mírně zaskočil a musí kvůli němu pozměnit výrobní plány. Jisté jízdní vlastnosti i když s poněkud tvrdším pérování, kvalitní zpracování a praktický interiér oslovují mnoho zákazníků. Kvůli vyšší stavbě karosérie je vůz více náchylný na boční vítr.

Na jaře, s největší pravděpodobností v březnu, 2007 se v autosalónech prodejců značky začnou objevovat dvě nové verze odvozené z ani ne rok starého MPV, každá s úplně jinou vůní. Roomster Scout bude po vzoru o chvilku dříve představené Octavie Scout autem pro volný čas, bohužel zůstalo jen u ochranných plastů a dalších speciálně pro "skautíky" dodávaných drobností a na pohon všech kol se nějak pozapomnělo. Druhou novinkou je užitková verze Praktik. Jde o dvoumístnou dodávku s velkou nákladní plochou, navazující na tradici ne příliš rozšířené Fabie Praktik a hlavně na velice oblíbenou Felicii Pick – up.

Roomster Scout  Roomster Praktik

Roomster   Technické údaje   Rozměry   Fakta


 
 
  na začátek stránky  

Poslední úprava: 21. 12. 2010 TOPlist
© Pavel PS 2005 - 2017