Motor | 1000 MB, de luxe | 1100 MB, MBG, MBX | 100, 100 L | 110 L, 110 LS, 110 R |
charakteristika | zážehový, vodou chlazený řadový čtyřválec, OHV 8 ventilů, uložený vzadu napříč, celohliníkový, příprava směsi v karburátoru se sytičem (MBG a MBX 2 karburátory) | |||
počet válců | 4 | 4 | 4 | 4 |
zdvihový objem [cm3] | 988 | 1107 | 988 | 1107 |
Vrtání × zdvih [mm] | 68 x 68 | 72 x 68 | 68 x 68 | 72 x 68 |
Max. výkon [kW/min-1] * | 30,9 / 4650, 35,3 / 4750 MBG: 38,2 / 5200 |
38,2 / 5200 | 35,3 / 4750 | L: 39 / 5000 LS, R: 45,6 (DIN: 35.3kW) / 5000 |
Max. točivý moment [Nm/min-1] * | 68,5 /3000, 73,5 / 3000 MBG: 75,5 / 3000 |
81,4 / 3000 | 73,5 / 3000 | L: 84 / 3200 R, LS: 86 / 3500 |
Kompresní poměr | 8,3 : 1 MBG: 9,0 : 1 | 8,5 : 1 | 8,3:1 | L: 8,8:1 R, LS: 9,5:1 |
Exhalační norma | ||||
Palivo | olovnatý benzin okt. č. 90 | olovnatý benzin okt. č. 90 | olovnatý benzin okt. č. 90 | olovnatý benzin okt. č. 90 |
Provozní vlastnosti | ||||
Max. rychlost [km/h] | 125 MBG: 130 | 127 | 125 | L: 128 LS, R: 140 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | ||||
Spotřeba (dle metodiky EHK) | 7,6 MBG: 8 | 7,9 | 7,6 | L: 8 LS, R: 9 |
při 90 km/h (l/100 km) | ||||
při 120 km/h (l/100 km) | ||||
ve městě (l/100 km) | ||||
Emise CO2 [g/km] | ||||
Vnější průměr zatáčení[m] | ||||
Pohon | ||||
Druh | zadních kol | zadních kol | zadních kol | zadních kol |
Spojka | suchá jednokotoučová s hydraulickým ovládáním | |||
Převodovka | mechanická 4 stupňová, s přímým řazením, plně synchronizovaná, stálý převod 4,4 | |||
Hmotnosti | ||||
Pohotovostní [kg] | 775 - 820 de luxe, MBG: 810 | 775 - 820 | 805 - 880 | 805 - 880 |
Užitečná [kg] | ||||
Celková [kg] | 1130 - 1195 | 1130 - 1195 | 1180 - 1215 | 1180 - 1215 |
Max. zatížení střechy [kg] | ||||
Nebržděný přívěs [kg] | ||||
Bržděný přívěs [kg] | ||||
Svislé zatížení taž. zař. [kg] | ||||
Karoserie | Celokovová, samonosná, uzavřená, tříprostorová, čtyřdvéřová pětimístná (do 1966 čtyřmístná) 110 R: dvoudvéřová, 2+2 míst, kupé |
|||
Podvozek | ||||
Přední náprava | lichoběžníkové polonápravy s nosnou nápravnicí, odpružení vinutými pružinami a kapalinovými teleskopickými tlumiči | |||
Zadní náprava | hnaná s kyvadlovými polonápravami, odpružení vinutými pružinami a kapalinovými teleskopickými tlumiči | |||
Brzdy | kapalinové | kapalinové | kapalinové | kapalinové |
brzdy vpředu | bubnové | bubnové | kotoučové | kotoučové |
brzdy vzadu | bubnové | bubnové | bubnové | bubnové |
parkovací brzda | ruční mechanická na zadní kola | |||
Řízení | maticové se šroubem a maticí | |||
Kola | 4,5 x 14 | |||
Pneumatiky | 155 / 14 OS 21, OS 25 diagonální, od model. roku 69 radiální OR 1 | 155 / 14 | ||
Náplně | ||||
Objem palivové nádrže [l] | 32 | |||
*výkon a točivý moment se do poloviny 70. let 20. století měřil dle norny SAE, tj. na zkušební stolici bez pomocných agregátů (vodní pumpa, alternátor, čerpadlo chlazení..), které byly nahrazeny na motoru nezávislými zdroji, poté se měření provádí dle normy DIN (převzato i do ČSN) včetně pomocných agregátů