Euro NCAP

Většina řidičů nechce na vážnější nehodu ani pomyslet. Euro NCAP je nezávislá organizace, pro kterou jsou právě automobilové kolize náplní činnosti. Výsledky testů nejsou důležité pro homologaci modelu, jejich účelem je objektivně ohodnotit bezpečnost, jakou každý nový model poskytuje své posádce i chodcům. Testy se zásadně neopakují (jen pokud má automobilka pocit, že výsledek pro ni není příznivý a na bezpečnosti svého výrobku déle zapracovala), provádějí se podle přesně stanovených postupů a výsledek je netrpělivě očekáván nejen automobilkou, ale i veřejností. Vozy organizace kupuje zcela anonymně, k samotnému testu jsou pak přizvání zástupci jednotlivých automobilek a mají právo se k výsledku testů vyjádřit.
Provádí se tři typy testů:
  - čelní náraz; vůz vráží do pevné bariéry v rychlosti 60 km / h se 40 % přesahem
  - boční náraz; vozík s deformovatelnou bariérou vráží do stojícího auta v rychlosti 50 km / h
  - simulace střetu s chodcem

hodnocení:

  dobrá       dostečující       mezní       slabá       nedostačující;

1 - 8 bodů     9 - 16     17 - 24     25 - 32     33 - 34    

Roomster 2006

Karoserie se zdála být stabilní, řidičovo tělo se vůbec při čelním nárazu nedostalo do kontaktu s volantem, kritiku sklidily tvrdé plasty hlavně v oblasti středové konzoly. V bočním nárazu si vůz vedl velmi dobře a obdržel 100% bodů. Výsledek testů byl oznámen se zpožděním, které bylo způsobeno výsledkem prvního testu, kdy se utrhlo vedení kabelů od akumulátorum, čímž byla znemožněna funkce předpínačů bezpečnostních pásů. Škoda provedla konstrukční úpravy a testy se zopakovaly. Bohužel továrna nesvolává doposavaď vyrobené kusy do servisu, takže pěti hvězdičkami se mohou chlubit vozu s VIN TMBVCB5J875025783 a vyšším. Co se týká střetu s chodcem, nárazník je dobře navržen, ale kapota a ostatni hrany už ne, celkové hodnocení ochrany chodců je převážně špatné.

 

řidič, spolujezdec: (34 b - xx%)
děti: (40 b - 82%)
chodci: (14 b - 39%)

nová Octavia 2004

Karoserie se ukázala jako velmi odolná a poskytující stabilní ochranu. Dobře fungují i oba čelní a boční aigbagy. Ochrana dětí byla dobrá. Ke třem hvězdičkám za ochrana chodců chybělo jen málo.

 

řidič, spolujezdec: (27 b - 75%)
děti: (37 b - 76%)
chodci: (17 b - 47%)

Superb 2003

Velice špatný je výsledek simulace střetu s chodcem, kde auto nezískalo ani bod. Karosérie byla posouzena jako nestabilní (bezpečnostní systémy posádku i přesto ochrání), řidiči hrozí při čelním nárazu poranění hrudníku od volantu a zranění kolen od palubní desku. Výhodou je pětibodový bezpečnostní pás na prostředním místě vzadu.

 

řidič, spolujezdec: (26 b - 72%)
chodci: (0 b - 0%)

Octavia 2001

V opakovaném testu (v prvním se ukázala slabost při bočním nárazu) se ukázala výhoda silného ochranného rámu chránícího prostor pro cestující. Oblast pedálů ale byla porušena. Tlak na hrudník řidiče a spolujezdce byl relativně vysoký, kritizována byla i ochrana klína a dolních částí nohou cestujících. Místa na kapotě, které by mohla přijít do kontaktu s chodcem jsou přiměřeně uzpůsobeny, to se nedá říct o nárazníku a hraně kapoty.

 

řidič, spolujezdec: (25 b - 69%)
chodci:

Fabia 2000

Je malé pevné auto poskytující dobrou ochranu dospělým cestujícím. Dětské sedačky uchycené do zvláštních bodů však nefungovaly dobře. Chvályhodný je výsledek při bočním nárazu přestože auto nebylo vybaveno bočními airbagy. Ochrana chodců je průměrná, měkčí kapota přináší užitek, ale přední partie jsou tvrdé.

 

řidič, spolujezdec: (26 b - 72%)
chodci: (12 b - 33%)



 
 
  na začátek stránky  

Poslední úprava: 21. 12. 2010 TOPlist
© Pavel PS 2005 - 2017